Aktualności
Analiza wyników ankiet studenckich
Analiza wyników ankiet studenckich
W semestrze zimowym 2020/2021 roku studenci pierwszego i drugiego stopnia Instytutu Rusycystyki wzięli aktywny udział w ankiecie w USOS. Szacunkowo ankietą zostało objętych 100 respondentów (studenci Rusycystyki, Lingwistyki dla biznesu oraz Dziennikarstwa Międzynarodowego). Ocenie poddano 21 wykładowców.
Ankieta oceny zajęć zawiera sześć pytań dotyczących satysfakcji studentów z udziału w poszczególnych zajęciach, a także wymaganiach stawianych wobec studenta.
- Wiadomości były przekazywane w sposób …
- Czy zajęcia były prowadzone w sposób uporządkowany?
- Wymagania wobec studentów były …
- Osoba prowadząca zajęcia była …
- Czy wykładowca odnosił się z szacunkiem do studentów?
- Czy udział w zajęciach przyczynił się do osiągnięcia efektów kształcenia, o których został/a Pan/Pani poinformowany/a?
Studenci nie tylko zaznaczali odpowiedzi w skali od 1 do 5, ale również chętnie zostawiali komentarze, które były ważnym głosem doradczym w doskonaleniu procesu dydaktycznego w Instytucie Rusycystyki oraz informacją zwrotną dotyczącą poziomu zajęć i wymagań wobec studentów.
Ankietą zostały objęte wszystkie przedmioty prowadzone w semestrze zimowych zarówno na studiach pierwszego stopnia (Rusycystyka, Lingwistyka dla biznesu, Dziennikarstwo Międzynarodowe), jak i drugiego stopnia (Rusycystyka).
Średnia arytmetyczna ocen ze wszystkich ankiet wynosi 4,75.
Ogólna ocena zajęć jest bardzo dobra. Istotną częścią ankiety były komentarze, w których studenci pisali w swej większości o zaletach i plusach poszczególnych zajęć. Szczególną uwagę przy tym zwracano na kompetencje wykładowców, podkreślając profesjonalizm prowadzonych zajęć, bogactwo językowego, kulturoznawczego oraz literaturoznawczego materiału oraz różnorodność wykonywanych zadań, uporządkowany sposób prowadzenia zajęć. W wielu komentarzach studenci pisali o przyjaznej atmosferze na zajęciach oraz o wyrozumiałości ze strony wykładowców.
Ankiety zawierały również głosy krytyczne, uwagi dotyczyły przede wszystkim szybkiego tempa prowadzonych zajęć, dużej ilości materiału do opanowania i przyswojenia.
W celu poprawy jakości kształcenia z poszczególnymi wykładowcami zostały omówione wszystkie uwagi krytyczne, poddane dyskusji sporne kwestie oraz wyciągnięte odpowiednie wnioski.